[ Pobierz całość w formacie PDF ]
30
dliwości, lecz jeszcze nie zakończyli służby grzechowi. Nie można
jednak dwóm panom służyć. Paszport oznacza prawo wpisane w
serce: zakon Ducha albo zakon grzechu i śmierci. Możesz być uwol-
nionym od zakonu grzechu i śmierci (anulować swój stary
paszport), by posiąść życie w Chrystusie Jezusie (zob.Rzym.8,2).
Zwróć uwagę: zakon Ducha nie uwalnia od zakonu Bożego, lecz od
zakonu grzechu i śmierci. Zakon Boży nie jest zakonem grzechu i
śmierci, lecz został nazwany zakonem wolności (Jak.1,25).
Teraz uważaj. Gdy zbliżasz się do granicy królestwa Bożego, za-
żądają od ciebie paszportu do kontroli. Kontrola polega na porówna-
niu zapisu serca z doskonałym zakonem wolności. Zakon grzechu i
śmierci (zamysł ciała) nie poddaje się zakonowi Bożemu, bo też nie
może (zob.Rzym.8,7) i kontrola wykazuje fałszerstwo, jednak słusz-
ne żądania zakonu wykonują się na tych, którzy nie według ciała
postępują, lecz według [zakonu] Ducha. Tutaj kontrola wykazuje
doskonałą zgodność. Zauważ, że zakon Boży, lub inaczej doskonały
zakon wolności kontroluje zarówno jednych jak i drugich. Wszyscy
podlegają prawu Bożemu: i ci którzy żyją pod łaską, i ci, którzy są
pod zakonem. Tak mówcie i czyńcie, jak ci, którzy mają być sądze-
ni przez zakon wolności Jak.1,12.
Już samo sformułowanie: sądzeni przez zakon wolności napa-
wa raczej optymizmem i zwiastuje wyrok życia a nie wyrok śmierci.
Dzieje się tak dlatego, że porównanie życia sługi sprawiedliwości z
zakonem Bożym daje mu za każdym razem wolność. Sługa Boży
nie drży przed tą kontrolą i nawet nie stara się o niej myśleć; po pro-
stu - żyje według Ducha i nie martwi się o swoją przyszłość. Posia-
da całą zbroję Bożą i toczy dobry bój wiary. Miłość osiąga w nas
pełnię swej doskonałości przez to, że z całą ufnością oczekujemy na
dzień sądu, ponieważ nasze życie tu na ziemi podobne jest do Jego
życia [w niebie] 1Jana 4,17 (w przekł. Ks. Romaniuka. Natomiast
dla przestępcy prawa Bożego zakon nie jest zwiastunem wolności.
Trzyma go raczej w uwięzi, gdyż sprawiedliwie ocenia jego życie i
boleśnie obciąża jego sumienie. Czy widzisz różnicę? Ten sam za-
kon może być dla jednych zakonem wolności, a dla drugich zako-
nem niewoli.
31
Zakon jest czymś w rodzaju kontrolnej lampki sygnalizującej
awarię w samolocie. Jeśli lampka zabłyśnie, może oznaczać to nie-
chybną śmierć. Jeśli lampka twojego sumienia zabłyśnie, oznacza
to, że nastąpiła awaria zakon Boży został złamany. Zakon pobu-
dza sumienie; taka jest jego rola. Jeśli jednak sumienie pozostaje
czyste, co ma miejsce, gdy uważamy siebie za umarłych dla grzechu
a za żyjących dla Boga, wówczas lampka nie daje znać o sobie za-
kon nas nie oskarża. W tym sensie nie jesteśmy już pod zakonem,
lecz pod łaską. Uważanie siebie za umarłych dla grzechu staje się
możliwe wobec faktu, że nasz stary człowiek został wespół z nim
ukrzyżowany, aby grzeszne ciało zostało unicestwione, byśmy już
nadal nie służyli grzechowi Rzym.6,6. Powyższy fakt nie jest naszą
zasługą, lecz Bożą łaską. %7łycie wiarą w realność Bożych obietnic i
w nieustające działanie Bożej łaski powoduje, że zakon nie wnosi
zastrzeżeń do naszego sumienia.
Mam nadzieję, że powyższe przykłady i wyjaśnienia były wy-
starczająco jasne, aby zrozumieć czym jest uwolnienie od zakonu.
Wolność od zakonu nie oznacza bynajmniej, że wolno mi pracować
w dniu odpocznienia. Bóg powiedział:
Pamiętaj o dniu szabatu, aby go uświęcić. Sześć dni będziesz
pracować i wykonywać wszystkie twe zajęcia. Dzień zaś siódmy jest
szabatem ku czci Pana, Boga twego. Nie możesz przeto w dniu tym
wykonywać żadnej pracy ani ty sam, ani syn twój, ani twoja córka,
ani twój niewolnik, ani twoja niewolnica, ani twoje bydło, ani cu-
dzoziemiec, który mieszka pośród twych bram. W sześciu dniach bo-
wiem uczynił Pan niebo, ziemię, morze oraz wszystko, co jest w
nich, w siódmym zaś dniu odpoczął. Dlatego pobłogosławił Pan
dzień szabatu i uznał go za święty Wyj.20,8-10.
Nie zapominajmy, że doskonały zakon wolności zawiera również
to przykazanie. Aatwo wykazać, że siódmy dzień (szabat) to dzisiej-
sza sobota. Niestety, szabat jest dzisiaj w przekonaniu niemal całego
Chrześcijaństwa powszednim dniem pracy. Zwięcenie niedzieli nie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]