X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]

to dokladnie!
12. Mistrz Zen Dong Sahn napisal kiedy�: Nie szukaj zaszczytnych tytulów, nie zycz
sobie posiadania wielu rzeczy, ani tez nie pro� o dobrobyt. Gdziekolwiek sie znajdziesz,
po prostu zyj w zgodzie ze swoj� karm�, tu i teraz, w tym zyciu. Je�li twoje ubranie
zniszczy sie, lataj je wci�z na nowo. Je�li nie masz jedzenia, nie troszcz sie zbytnio o to,
by go szukac. Gdy ciepla energia pod twoj� brod� zrobi sie zimna, stojesz sie nagle
zwlokami. To, co zostaje po �mierci, jest tylko pustym imieniem. Bo ile w koncu czasu
bedzie zylo to przemijaj�ce cialo? Pocóz pracowac ciezko, tylko po to, aby zdobywac
bezuzyteczne rzeczy . To tylko zaciemni twój umysl i sprawi ze zapomnisz o praktyce.
13. Po przebudzeniu wlasnego umyslu, nalezy zawsze zachowywac jego czysto�c i cisze.
Utrzymuj ten umysl, nie pozwalaj�c, by zostal splamiony doczesnymi sprawami.
Wówczas wydarzy sie mnóstwo dobrych rzeczy. Szczerze wierz w to. Gdy bedziesz
musial umrzec, nie bedzie juz wiecej cierpienia i choroby. Mozesz odej�c wolny w
Nirwane lub gdziekolwiek zechcesz ( znaczy to, ze panujesz nad swym zyciem jako
wolny czlowiek w tym �wiecie).
14. Budda Siakjamuni powiedzial, ze je�li ktokolwiek - mezczyzna lub kobieta, stary czy
mlody - daje wiare tym slowom i praktykuje, kazdy z nich stanie sie Budd�. Dlaczego
Budda Siakjamuni mialby nas oszukac?
15. Pi�ty Patriarcha, Mistrz Zen Hung Jen, powiedzial: � Poprzez badanie i obserwacje
umyslu, kazdy zostanie naturalnie o�wiecony.� I dalej obiecal nam: � Je�li nie dajesz
wiary temu co mówie, w przyszlych zywotach bedziesz pozerany przez tygrysy wci�z na
nowo. Z drugiej jednak strony, je�li to ja ciebie oszukalem, wpadne do piekielnych
lochów, które nie maj� wyj�cia.� Skoro Patriarchowie powiedzieli te slowa, czyz nie
powinni�my wzi�c ich sobie do serca?
16. Je�li podejmiesz sie tej praktyki, nie wzburzaj swego umyslu, niech bedzie niczym
góra. Pozwól, by twój umysl byl jak czysta i pusta przestrzen i nadal rozwazaj
o�wiecaj�c� Dharme, jak ksiezyc, który odbija slonce. To, czy inni uwazaj� , ze masz
racje czy tez nie, nie jest twoj� trosk�. Nie os�dzaj, ani nie krytykuj innych. Po prostu
b�dL spokojny i dzialaj nie namy�laj�c sie wiele, tak jak robi to prostak czy glupiec, lub
jak kto�, kto nagle utracil mowe i sluch. SpedL swoje zycie jak gdyby� nie mógl uslyszec
niczego lub jak male dziecko. Wtedy, predzej czy póLniej, iluzje znikn�.
17. Dla tego, kto chce osi�gn�c stan Buddy, próbowanie zrozumienia i kierowania
doczesnym zyciem jest zupelnie bezuzyteczne. To tak, jakby kto� chcial przyrz�dzic
posilek z krowiego lajna lub wyci�c jaspis z blota. Jest to calkowicie bezuzyteczne do
osi�gniecia stanu Buddy. Nie ma zadnego powodu, by zajmowac sie doczesnymi
sprawami.
18. Postrzegaj swoj� wlasn� �mierc w �mierci innych. Nie pokladaj wiary w to cialo.
Raczej przypominaj sobie wci�z na nowo, by nie stracic ani chwili, by prze budzic swój
umysl.
19. Zapytuj siebie raz za razem: � Jak wygl�da ten umysl? �. O kazdej porze wci�z pytaj
siebie: � Jak wygl�da ten umysl? �.Rozwazaj to pytanie tak intensywnie jak umieraj�cy z
glodu czlowiek, który my�li tylko o dobrym jedzeniu. Nigdy nie rezygnuj z pytania
siebie.
20. Budda powiedzial, ze cokolwiek ma forme jest zludzeniem. Powiedzial równiez, ze
cokolwiek co robi zwykly czlowiek podlega zyciu i �mierci. Istnieje dla nas tylko jedna
droga, zeby stac sie prawdziw� osob�, a jest ni� przebudzenie wlasnego umyslu.
21. Jest powiedziane: � Nie pij alkoholu �, albowiem oszolomi to i otepi twój umysl, jak
równiez: � Nie klam �, gdyz to tylko wzmaga zludne stany umyslu. Dalej jest
powiedziane: � Nie kradnij �, gdyz przez to twój umysl stanie sie zazdrosny i pelen
poz�dan. Powiniene� przestrzegac tych i wszystkich innych wskazan. Lamanie wskazan
moze byc bardzo szkodliwe dla twej praktyki i zycia. Nie powiniene� chwytac sie lub
sklaniac ku lamaniu jakiegokolwiek z nich.
22. Mistrz Chinul wspomnial kiedy�, ze pragnienia pieniedzy i seksu s� jak przewrotne,
jadowite weze. Obserwuj swoje cialo i umysl uwaznie, kiedy takie pragnienia pojawiaj�
sie i postrzegaj je takimi jakimi s�. Oddal sie od nich tak bardzo, jak to tylko mozliwe. Te [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • goskas.keep.pl
  •