[ Pobierz całość w formacie PDF ]
12.10.5 Szczegółowe warunki wykonywania lotów falowych zawierają instrukcje
użytkowania lotnisk, na których ten rodzaj lotów ma zastosowanie.
Wydanie z
25.04.2004 r. LOTY SZYBOWCOWE 12 13
Zmiana Nr: 0
INSTRUKCJA WYKONYWANIA
Aeroklub
Rozdział 12 LOTW i SKOKW
Polski
AEROKLUBU POLSKIEGO
12.11 LOTY NOCNE
12.11.1 W lotach nocnych na szybowcach obowiązują odpowiednie przepisy ust. 5.8,
niniejszej instrukcji.
12.11.2 Dopuszcza się wykonywanie lotów nadlotniskowych ślizgowych oraz połączonych
z wykorzystaniem pionowych prądów w atmosferze, pod warunkiem, że lotnisko
startu podczas lotu będzie znajdować się w zasięgu lotu ślizgowego szybowca.
12.11.3 Przy starcie za samolotem stosuje się następujące zasady:
1) podczepienie liny do szybowca może nastąpić dopiero wtedy, gdy pilot szybowca
wyrazi na to zgodę ;
2) podczepienie liny holowniczej do samolotu i szybowca osobiście nadzoruje osoba
wyznaczona przez kierownika lotów;
3) pilot samolotu holującego może rozpocząć naprężenie liny dopiero na sygnał
radiowy pilota szybowca.
12.11.4 Jeżeli nad lotniskiem lata tylko jeden samolot holujący, to może on korzystać z pasa
lądowania szybowca.
12.11.5 W lotach nocnych nad jednym lotniskiem mogą znajdować się jednocześnie
w powietrzu nie więcej niż dwa szybowce.
12.11.6 Jeżeli loty nocne zorganizowane są przy użyciu startu za wyciągarką nie wolno
jednocześnie prowadzić lotów nocnych za samolotem.
12.11.7 Zabrania się wykonywania w lotach nocnych akrobacji.
Miejsce celowo pozostawione puste
Miejsce celowo pozostawione puste
Wydanie z
12 14 LOTY SZYBOWCOWE 25.04.2004 r.
Zmiana Nr: 0
[ Pobierz całość w formacie PDF ]