[ Pobierz całość w formacie PDF ]

( kropkę ) przyznaje się:
Zdający uzyskuje,
1 pkt  jeżeli zdający przekazał w tekście obydwie jej części
udziela, przekazuje
0,5 pkt  jeżeli zdający przekazał tylko jedną jej część
lub odmawia
TREZ 0 pkt  jeżeli brakuje obydwu części informacji. 0 4
informacji,
wyjaśnień, pozwoleń
Nie przyznaje się punktów za przekazanie informacji, jeżeli błędy
(IV. 2 b).
językowe zaburzają jej zrozumienie.
Wymagane jest poinformowanie o zamiarze/planach zwiedzenia muzeum.
Inf. 1a Przykładowe poprawne odpowiedzi:
We are going to visit your museum in June.
Next month we want to come to your museum.
Wymagane jest podanie jakiegokolwiek szczegółu związanego z grupą.
Inf. 1b Przykładowe poprawne odpowiedzi:
In my class there are 15 students.
Everybody in our group speaks English.
Akceptowane są różne sposoby zapytania o sposób rezerwacji.
Inf. 2a Przykładowe poprawne odpowiedzi:
How can I book the tickets?
Can I book the tickets on the Internet?
Wymagane jest pytanie o termin zapłaty.
Inf. 2b Przykładowe poprawne odpowiedzi:
Is it all right if I pay in July?
When should I pay?
Akceptowane są różne sposoby zapytania o zniżki dla grupy.
Inf. 3a Przykładowe poprawne odpowiedzi:
Is the ticket cheaper for a group?
Are there any discounts for student groups?
Wymagamy pytania o możliwość zaparkowania lub prośby o wskazanie miejsca, gdzie
można zaparkować autokar.
Inf. 3b
Przykładowe poprawne odpowiedzi:
Where can we park a coach near the museum?
Is there a car park nearby?
Strona 5 z 6
Wymagane jest wskazanie dodatkowej usługi, z której grupa chce skorzystać.
Inf. 4a Przykładowe poprawne odpowiedzi:
We would like to have a guide.
We want to see a film during our visit.
Wymagane jest wyrażenie prośby o przesłanie ulotki informacyjnej / materiałów
informacyjnych.
Inf. 4b
Przykładowe poprawne odpowiedzi:
Can you send me a leaflet about your museum?
I need more information. Could you send me a brochure?
Oceniając pracę pod względem formy, bierze się pod uwagę trzy
podkryteria:
- zgodność tekstu z wymaganą formą
(wymagane 5 elementów: odpowiedni zwrot
rozpoczynający list, wstęp, rozwinięcie, zakończenie,
odpowiedni zwrot kończący list)
Zdający wypowiada
się w określonej - spójność i logikę tekstu
formie - objętość pracy w granicach określonych w poleceniu
FORMA 0 2
z zachowaniem (120 150 słów).
podanego limitu słów
(III. 2 f). Niezależnie od stopnia realizacji poszczególnych podkryteriów
zdający otrzymuje 0 punktów, jeżeli:
- praca zawiera mniej niż 3 z 5 wymaganych elementów
formy
- praca zawiera więcej niż 200 słów.
Oceniając pracę pod względem bogactwa językowego, bierze się
pod uwagę zróżnicowanie struktur gramatycznych oraz
słownictwa.
2 pkt  zróżnicowane struktury gramatyczne, bogate
słownictwo
Zdający zna proste
1 pkt  mało zróżnicowane struktury gramatyczne, mało
struktury leksykalno-
urozmaicone słownictwo
gramatyczne
0 pkt  niezróżnicowane struktury gramatyczne, ubogie
BOGACTWO
umożliwiające 0 2
słownictwo
JZYKOWE
formułowanie
wypowiedzi
Niezależnie od jakości języka zdający otrzymuje 0 punktów,
(I. 1).
jeżeli:
- praca liczy mniej niż 60 słów, czyli 50% wymaganego
limitu
- zdający przekazał mniej niż połowę informacji, czyli
uzyskał mniej niż 2 punkty za treść.
2 pkt  błędy stanowiące 0% 15% liczby wszystkich wyrazów
1 pkt  błędy stanowiące 15% 25% liczby wszystkich wyrazów
Zdający poprawnie
0 pkt  błędy stanowiące powyżej 25% liczby wyrazów
stosuje środki
leksykalno-
Niezależnie od liczby błędów zdający otrzymuje 0 punktów,
POPRAWNOZ
gramatyczne, 0 2
jeżeli:
JZYKOWA
adekwatnie do ich
- praca liczy mniej niż 60 słów, czyli 50% wymaganego
funkcji
limitu
(III. 2 e).
- zdający przekazał mniej niż połowę informacji, czyli
uzyskał mniej niż 2 punkty za treść.
Strona 6 z 6 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • goskas.keep.pl
  •